Zeii vloggingului. Ce ne spune „cazul Colo” despre fenomenul influencerilor

12447

Se poate spune chiar orice, pe internet, pentru trafic? În România, s-a evitat un răspuns. Apoi a apărut „cazul Colo”. Alexandru Bălan, un vlogger pentru care o fată de 15 ani „merită bătută și violată”, creează un val de indignare. E denunțat și reținut pentru o noapte.

Reacția societății și a Justiției vine, însă, după luni bune în care clipurile blamate au stat pe internet și au ajuns la aproape un milion de fani, mulți dintre ei copii.

Teribilismul lui Colo ne-a trezit brusc: cu echipamente video minimale, cu răbdare și cu instinctul de a apela la slăbiciunile marelui public, vlogging-ul devine ușor o afacere de succes în care postura de influencer îți aduce o mulțime de bani și nicio responsabilitate. O afacere intermediată de agenții de publicitate și susținută, complice, de marile corporații ale internetului.

Descoperim, așadar, tardiv vlogging-ul nociv și ne întrebăm cine mai poate spune stop când liniile roșii sunt depășite.

Ca să vedem cum arată fenomenul din interior, care sunt mecanismele care îl fac profitabil și dacă sunt sau nu gata vloggerii să renunțe la libertatea fără margini pe care le-o dă internetul nereglementat, am stat de vorbă cu Matei Dima, unul dintre primii vloggeri cu milioane de urmăritori din România, care își duce acum publicul din online în cinema.


On the Record este un podcast săptămânal produs de Recorder și susținut de Banca Transilvania. Ne găsești pe toate aplicațiile importante: Apple Podcasts | Google Podcasts | Spotify

Jurnalist. A fost reporter la „Evenimentul Zilei” și la „Gândul”, a continuat la Digi24 și apoi la Europa FM. În 15 ani de presă a învățat, în cele din urmă, să asculte mai mult decât să vorbească.
Comentarii ()