(P) Țara lui #sepoate. Ce a făcut cea mai mare corporație din România în 10 ani de CSR

Într-o țară în care se vorbește tot mai mult despre spirit civic și responsabilitatea fiecărui cetățean în dezvoltarea societății, marile companii au rolul lor în această nouă mentalitate. În limbajul corporatist, asta se cheamă CSR (Corporate Social Responsibility). Este un concept care s-a impus de câteva decenii în Occident și care presupune ca o companie să întoarcă beneficii către societatea în care își defășoară activitatea. Cu alte cuvinte, compania își asumă un set de valori și le slujește, identificând nevoile și potențialul unei comunități.

OMV Petrom, cea mai mare companie integrată de țiței și gaze din sud-estul Europei și cea mai mare corporație din România, a împlinit zece ani de când derulează proiecte de responsabilitate socială. În această perioadă s-au cheltuit 49 de milioane de euro.

Proiectele de responsabilitate socială ale OMV Petrom s-au desfășurat și se desfășoară încă în cinci domenii: educație, dezvoltare comunitară, mediu, siguranță și prevenție, voluntariat.

Toate aceste proiecte răspund unor nevoie importante din societatea românească. Așa a apărut și Țara lui Andrei, o proiecție a unei țări mai bune, o țară adevărată însă. Foarte important de știut: Țara lui Andrei nu este o țară de vis. E o țară în care, în loc să visezi la o lume mai bună, o construiești. E țara lui #sepoate.

Iar țara lui #sepoate e în primul rând un pariu cu viitorul. Așadar, cu Educația.

O țară mai educată

În Educație nu mai puțin de 2.208 copii au beneficiat de programul Școală după Școală (în condițiile în care România are una dintre cele mai ridicate rate de abandon școlar din Europa). 264 de profesori și-au îmbunătățit abilitățile profesionale.

În Tabăra din Țara lui Andrei, elevi și profesori au primit educație civică și antreprenorială. 3.532 de copii, 228 de profesori și 435 voluntari și-au dezvoltat spiritul civic și antreprenorial. 11.900 de elevi și 110 profesori din 161 de școli au învățat să devină antreprenori.

În proiectele derulate de OMV Petrom, 3.462 de adulți au participat la cursuri de calificare, iar de cursuri de dezvoltare personală au beneficiat 1.958 de adulți.

Din Țara lui Andrei nu pot lipsi meșterii. Așa a apărut programul România Meseriașă. În Tabăra Meseriașilor din Țara lui Andrei, 756 de liceeni au fost pregătiți să devină meseriași profesioniști în 3 ediții ale taberei (începând din 2015).

Și mai este și Școala Petroliștilor. Care înseamnă 6 clase profesionale create pentru 2 specializări: operator sonde și operator la extracția, tratarea, transportul, distribuția gazelor în Moinești, Pitești și Târgoviște. La Școala Petroliștilor au participat 167 de elevi.

Învățământul profesional, aflat în mare suferință în România, a fost o preocupare constantă a OMV Petrom, care a susținut dezvoltarea lui, prin mai multe metode. Mai știți Sandvișul Meseriaș? A fost o campanie de strângere de fonduri prin vânzarea unui sandviș în 200 de benzinării Petrom. Suma strânsă din vânzări a fost dublată de OMV Petrom: 22.000 de euro au mers către dotarea a două ateliere de practică pentru elevii din învățământul profesional.

N-a lipsit preocuparea pentru performanță. Au fost oferite 500 de burse, 3.000 de olimplici au fost premiați. 11.300 tineri cu performanțe în educație au fost implicați în școli de vară și ateliere de dezvoltare personală și abilități practice: coaching, mentorat, educație civică, comunicare, lucru în echipă, inițiativă, leadership, antreprenoriat, inovație, orientare vocationala, vorbit in public, educație financiara, IT, ateliere de pictură, ateliere de țesut, cluburi de lectură, alimentație sănătoasă, educație financiară, drepturile copiilor, violenta in familie, utilizarea calculatorului.

O țară cu comunități mai puternice

Proiectele de responsabilitate socială au vizat și domeniul Dezvoltării Comunitare. Prin programul Construim pentru viitor, în care au fost cheltuiți 880.000 euro, peste 200 de case au fost construite și renovate pentru victimele inundațiilor din județele Suceava, Bacău și Neamț. Au fost construite și 3 fântâni pentru accesul la apă a 9.000 de persoane.

Pentru accesul la educație au fost alocate 2.4 milioane de euro: 266 de insituții de învățământ au fost reabilitate sau dotate. Beneficiari au fost peste 38.000 de elevi și profesori.

În competiții de proiecte au fost alocați peste 1.6 milioane de euro. 205 de proiecte pentru mediu, educație, dezvoltare comunitară au fost finanțate prin competițiile din Țara lui Andrei.

Fabricat în Țara lui Andrei a însemnat 722.500 euro, după cum urmează: 55 de planuri de afaceri dezvoltate, 20 de afaceri sociale finanțate și create, care au generat 60 de locuri de muncă noi.

O țară cu grijă pentru mediu

În Parcurile Viitorului, peste 2.4 milioane de euro au fost alocați pentru parcuri în tot 6 locuri din țară. Un proiect cu nu mai puțin de 145.000 de beneficiari.

Au fost plantați peste 700.000 de copaci – 148 de hectare! Peste 190.000 de persoane au primit o educație cu privire la protecția mediului și ecologie. Au existat și 145 de acțiuni de monitoriare și intervenții de salvare a delfinilor din Marea Neagră. S-au construit 6.444 metri de pistă de bicicletă.

Imagine de la o acțiune de împădurire

O țară mai sănătoasă

O componentă foarte importantă a programelor de responsabilitate socială vizează domeniul siguranței și prevenției. Aici au fost alocați peste un milion de euro pentru accesul la serviciile medicale. Cu acești bani, 36 de instituții medicale au fost reabilitate sau dotate. Telemedicina a fost susținută – 9.5 milioane de români au acum acces la servicii medicale de urgență, iar 56 de spitale au fost conectate la serviciul de telemedicină.

Un capitol aparte l-a constituit întărirea capacității de răspuns la situații de urgență: 1.4 milioane de euro pentru 450 de echipamente de protecție și intervenție în situații de urgență (echipamente de protecție pentru pompieri, echipamente de descarcerare în caz de cutremur, autospeciale șenilate HD, echipament de deszăpezire pentru drezina CFR, corturi gonflabile pentru camparea personalului de salvatori, ambulanțe de tip B). 58.816 copii, părinți și profesori au urmat cursuri de prevenție și siguranță, și 11.724 de persoane au fost testate în programe de prevenție medicală.

O țară cu mai mulți voluntari

Poate cea mai grea investiție este însă în schimbarea de mentalități. Un om mai bun nu se poate cumpăra. De aceea, voluntariatul a fost dezvoltat ca o formă de apartenentă la comunitatea oamenilor buni, iar cifrele sunt cu adevărat impresionante: peste 55.000 de voluntari, dintre care mai mult de 12.000 de angajați OMV Petrom, au fost implicați în programele de responsabilitate socială.


Acest articol este un advertorial OMV Petrom

Cele mai recente

DOCUMENTAR RECORDER. Deceniul Iohannis

Ca de atâtea ori în ultimii 35 de ani, suntem iarăși în fața unei alegeri dificile. În șubreda noastră democrație, a căuta un președinte într-o sumă de candidați departe de a se ridica la înălțimea acestei funcții n-a fost vreodată ușor. Devine însă și mai complicat dacă ne uităm bine la România prezentului – o țară a speranțelor risipite, a neîncrederii și a apatiei. Oricare îi va fi numele, noul președinte e, inevitabil, consecința unui deceniu neîncheiat încă – deceniul Iohannis.  Întoarcerea în urmă cu zece ani poate fi un exercițiu dureros. Ne obligă să retrăim, dar ne ajută să

Ce ne enervează #21 – E prea puțin Ceaușescu

O ediție despre cum te amețesc alegerile astea mai tare decât tiribombele, despre cum faci bani cu nepoții, despre cum punem femeile să facă plozi pentru că țara are nevoie de trupuri, despre cum îți alegi consilierii fără să fii consiliată, despre competenții candidați AUR și SOS, dar și despre faptul că e prea puțin Ceaușescu în viața noastră politică, sau ce-o fi asta.

Violența împotriva femeilor din politică a devenit doctrină națională: „Ești redusă la funcția ta de a face copii și de a produce plăcere”

Interviuri realizate de Recorder cu 16 politiciene, dar și hotărâri de instanță sau ale Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD), arată că sexualitatea reprezintă tema cel mai des folosită în atacurile la adresa femeilor din politica românească: referințe la viol, la promiscuitate, la folosirea sexului pentru a obține o funcție, la infidelitate. Scopul e să le umilească și să le distrugă reputația.